onsdag 10 oktober 2012

Kemisk peeling


Idag har jag varit på en kemisk peeling så tänkte berätta lite fakta om det samt visa en bild på resultatet hittills. En kemisk peeling är en rengöring gånger 10, som rensar ut varenda orenhet i huden. Det finns olika grader av kemiska peelingar och jag gjorde en som innebär låg syrehalt som passar min hudtyp. Man använder syror när man gör en kemisk peeling som sätter igång en process i huden och direkt efter 5 minuter började mina pormaskar, milier osv tryckas ut. Detta är då skillnaden från en vanlig rengöring. Skillnaden efter en sån här behandling visas inte direkt, men jag kan se skillnader redan nu. Även om processen i huden sköter sig självt och är långt i från klar. Det kan dröja en vecka eller två innan jag ser bäst resultat.
Så här ser min hud ut nu. Väldigt flottig eftersom jag har en otroligt fet kräm i fejset samt är lite rosa om kinderna och har märken i pannan. Hon tog såklart och nöp det hon kunde, men allt annat kommer sköta sig själv. Fick konstaterat vad som hjälper mot mina småprickar i hela ansiktet och tog fram börsen för att köpa mig produkter som kommer hjälpa min hud att bibehålla resultatet efter behandlingen. Det är viktigt eftersom man ändå lägger en slant på en sådan behandling.
Eftersom hon som gjorde detta konstaterade att jag har småacne så behövs antiinflammatoriska produkter för att hjälpa att förhindra att detta uppstår. Så köpte mig en rengöring, samt en ansiktskräm för småacne (De som de står MM på) och den tredje produkten fick jag! Det är en vitaminbomb för ansiktet och det är den som gör huden väldigt flottig, men den är superbra att ha om man blir torr vilket man kan blir efter en sådan behandling.
Och ni som känner att ni störs av orenheter i ansiktet, boka en kemisk peeling för det kommer hjälpa. Kommer med efterbilder när min hy är fab!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar